Gerektiği yer ve zamanda güç sağlamak. Bu, pek çok mafsallı yük aracı için en önemli özelliktir. Operatör, durumun gerektirdiği sürüş konfigürasyonunu seçebilmelidir. EN zorlu koşullar için en uygun sürüş konfigürasyonu tüm tekerleklere güç iletildiği ve tekerleklerin boşa dönmesine izin vermeyen %100 diferansiyel kilit sistemidir. Çapraz Diferansiyel Kilitli ön aks 6×6 konfigürasyonunda tüm tekerleklere güç iletimi vardır ancak diferansiyel kilidi ön ve arka tekerlekler arasında ve ön aksta aktiftir. Bu, kaygan zeminlerde çekiş kabiliyetini arttırır ve bazen yokuş yukarı boşaltım yaparken veya derin ve eğimli yokuşları çıkarken gereklidir.Çapraz diferansiyel kilidini ön aksta kullanmak, bir önceki konfigürasyona benzer. Burada diferansiyel kilidi sadece ön aksta aktiftir ve 6×4 lerde uygulanır. Yine kaygan zeminlerde daha iyi çekiş elde etmek için kullanılır. 6×6 modda tüm difransiyel kilitleri akslar arasında aktiftir ancak akslar boyunca aktif değildirler. Bu modda tüm tekerleklere güç gitmektedir. Bu kademeli tırmanışlar ve yokuş aşağı operasyonlar için uygundur.  Son olarak Volvoya has bir mod; hiçbir diferansiyel kilidinin aktif olmadığı 6×4 modu. Bu mod, özellikle iyi durumdaki veya asfalt kaplı yollarda kullanılabilecek hızlı taşıma modudur. Bu mod aynı zamanda en son tekerlek setinin aşınmasını engeller çünkü bu set aktif değildir. Opsiyonel ATC sistemi, Volvo’ nun 6×4 ve 6×6 aktarma organlarında sürekli olarak hız farklılıklarını ölçen pek çok sensörden oluşmaktadır. Sistem, zemine uyum sağlamak amacı ile ölçüm sonuçlarına bağlı olarak en uygun sürüş modunu seçmektedir. Bu operatöre aracı güvenle bir şekilde kullanmaya konsantre olma şansı sunmaktadır.