Muayene tavsiyeleri:

Kullanılmış bir damperli kamyon satın alırken göz önünde bulundurulması gereken 5 unsur

Kum ve çakılları veya asfalt malzemelerini çekmeniz mi gerekiyor? Doğru damperli aracı bulmak her zaman için ciddi bir iştir. Yanlış bir araç seçimi işi kabusa çevirebilirken, doğru seçimle işinizi çok daha basitleştirebilirsiniz.

Aramanıza başlamadan önce, ikinci el olarak satılan kullanılmış damperli kamyonlarda muayene etmeniz gereken şu 5 unsuru ve tavsiyeleri okumanızı tavsiye ederiz.

1. Gövde, damper kasa ve tekerlekler

Muayenenize damperli kamyonun etrafında yavaşça dolaşarak başlayınız. Damper kasanın üzerinde olabilecek çatlakları, pası, oyukları veya büyük onarımları arayınız. Herhangi bir zarar görme izi için damper kasayı ve kasa levhasını kontrol ediniz. Damper kasayı muayene ederken kasanın alüminyumdan mı yoksa çelikten mi yapıldığına dikkat etmeniz önemlidir. Alüminyum kasa çelik kasadan daha hafiftir ve uzun vadede yakıt maliyetlerini indirmede yardımcı olacaktır. Alüminyumdan daha güçlü ve dayanıklı olan çelik bir damper kasa ise moloz veya büyük boyutlu, ağır materyalleri çekecekseniz daha iyi bir seçimdir. Gövdeyi ve damper kasayı muayeneye devam ederken, durun ve tekerleklere bir bakın, tüm tekerlek çevresinde düzgün olmayan bir aşınma söz konusu ise muhtemelen bir hizalama ve ayar sorunu mevcut demektir.

2. Çerçeveler, çubuklar ve dingiller

Kamyonunun çerçevelerine yakından bakılmalı ve herhangi bir sarkma veya eğilme olup olmadığı kontrol edilmelidir. Sarkma aşırı yükleme yapmanın bir sonucu olabilir. Yukarıya doğru eğilme ise dolu dik bir kasanın kullanımına işaret etmektedir. Kenar elemanlarını incelerken, herhangi bir çürüme veya yorgunluk işaretlerinin olup olmadığına dikkat edilmelidir. Ön ve arka ek kaldırma akslarının olup olmadığını kontrol edin. Bu kaldırma aksları ağırlığı çoklu akslara dağıtırlar ve yasal yönetmeliklerin gerektirdiği şartları karşılamak için kullanılmaları zorunlu olabilmektedir.

3. Kabin ve Operasyon

Kamyonun kabinine bakın ve iç mekanın genel olarak durumunu değerlendirin. Kilometre sayacını kontrol edip yapılan kilometreyi not alın. Aracı çalıştırılıp tüm göstergelerin, işaretlerin ve farların çalışır durumda olup olmadığı kontrol edilmelidir. Damperli kamyonun manuel mi yoksa otomatik vitesli mi olduğuna bakılmalıdır (eğer farklı sürüş tecrübesine sahip çok sayıda operatör damperli kamyonu kullanacaksa, otomatik vitesi tercih edebilirsiniz). Direksiyonda herhangi bir oynama olup olmadığını kontrol ederek aracı kullanmaya başlayın. Damperli kamyonu durdurun ve damperli kasayı kaldırmak için kaldırma mekanizmasını kullanın. Bu sırada bu işlemin kolay gerçekleşip gerçekleşmediğini, kaldırma silindirlerinin ve kollarının iyi çalışıp çalışmadığını kontrol edin.

4. Hidrolik kaldırıcı silindir(ler) ve parçaları

İlgi duyduğunuz damperli kamyonun tek ayaklı, çift ayaklı yoksa makas kasa kaldırma mekanizması olup olmadığına bakın; kabinin dışına çıkın ve kaldırma silindir(er)ini ve ayak(lar)ını herhangi bir çatlak, sızıntı veya oyuk olup olmadığı yönünden iyice inceleyin. Akan bir sıvı olup olmadığına dair işaretler için pompayı ve rezervuar tankını kontrol etmelisiniz. Kabine geri dönün ve damperli kasayı biraz daha aşağıya indirin ve yeniden sorunsuz bir çalışmanın olup olmadığına bakın.

5. Motor

Eğer iş makinelerinde çok tecrübeniz bulunmuyorsa, sizin adınıza kalifiye bir motor ustasına veya bilgili bir operatöre bu muayeneyi yaptırmanız en doğru tercih olacaktır.

2. El Kaya Kamyonu satın almak için tıklayınız.