Başarıya giden yol. Norveçte yol yapmak, bu işi pek çok yerde yapmaktan zordur. Bazen bu iş için dağları yerinden oynatmak gerekebilir. Bunu en iyi bilenlerden biri Norveçte 1949 yılından beri zemin hazırlık işleri ile uğraşan Josh J Shilton şirketidir. Grimstad ve Kristiansand arasındaki 40 kilometrelik I18 karayolunun üç kilometresinin yapımını bu şirket üstlenmiştir. yol gerçekte döşenmeden önce 800.000 metreküp kayanın boşaltılması gerekmiştir. Zaman burada belirleyici faktördür. İşin 6 ay içerisinde bitirilmesi gerekme ancak daha yapacak çok iş var. Normal olarak yolun ve zeminin durumu ile ne kadar yük taşıyabileceği arasında yakın bir ilişki vardır. Ancak bu şantiyede bu ilişki normalden biraz farklı. (FS kamyonlarını kullanmak özel bir deneyim. Araç size altındaki yolun yük yolu olduğunu hissettirmiyor. Yük kamyonunun engebe ve yükseltilere ne kadar tolerans gösterdiğine göre şartlar biraz daha zorlu olabilir. Özellikle boşken araç çok konforlu, süspansiyonu eski araçlara göre daha fazla emilim sağlıyor.) (Bu yollar araçlar açısından aslında çok yıpratıcı. Yük kamyonlarının koşullara dayanabileceğini bilmemiz gerekiyor. Bu kamyonlar aynı zamanda günlük üretim seviyelerimize de yetişmek zorundaki FS serisi işte tam burada devreye giriyor. Rakiplerinden farklı olmak isteyen ve özellikle ekonomik avantajlar peşinde koşan Syletrn gibi şirketler için Volvonun sunduğu teklifler çok cazip oluyor. (2 yıl kadar önce daha kuzeydeki inşaat sahalarımızda kullanmak üzere 2 adet A40FS prototipi edindik. Klasik yük kamyonları ile kıyaslandığında FS leri kullanmak devrimsel bir nitelikteydi. Verimlilik arttı, komfor seviyeleri önemli ölçüde yükseldi.) Firma, bu araçları 3 yıldır etkin şekilde kullanmakta ve araçların sınırlarını zorlamakta. (iki prototipten çok memnun kaldık. Standart yük araçlarına göre %30 luk bir kapasite artışı saptadık. ) Geleneksel süspansiyanlara sahip bir yük kamyonu ile Volvo Full Suspension modeli arasındaki fark, Volvonun her bir tekerleğinin kendine ait hidrolik olarak kontrol edilen süspansiyonlara sahip olmasıdır. (Volvonun yük kamyonunun daha rahat bir kontrol sunmasından ötürü Volvoları daha hızlı kullanabiliyoruz. Yol daha yumuşak, operatör daha hızlı bir şekilde aracı kullanıyor ve bunu da güven içerisinde yapıyor. Güvenilirlik açısından volvo prototiplerinde pek az sorun ile karşılaştık dolayısı ile güvenilir araçlar. Seri üretime geçtiklerinde dört adet full suspension modeli yük kamyonu aldık. ) Gün içerisinde sürekli olarak yük kamyonu kullanan operatörler açısından geleneksel kamyonlar ile olan fark çok belirgin. Yorgunluktaki azalma bariz. Operatörlerin çalıştıkları ortamı nasıl deneyimledikleri, yük kamyonlarının verimliliği ile birlikte başarının formülünü teşkil etmekte. Dağların yerinden oynatılması gerektiğinde Volvonun Full Suspension Modeli göreve hazırdır.